آماده سازی پوست خشک قبل از میکاپ

آماده سازی پوست خشک قبل از میکاپ

برخی از افراد به دلایل وراثتی، از ابتدا با پوست خشک به دنیا می‌آیند و برخی دیگر از افراد دارای پوست خشک، به مرور زمان در اثر افزایش سن یا عوامل محیطی و بیماری‌ها ممکن است درگیر عوارض این نوع پوست شوند. در هر حال پوست خشک با هر زمینه‌ای که وجود داشته باشد ویژگی‌هایی دارد که مراقبت‌های خاصی را می‌طلبد. پوست با لایه‌ای از چربی، عرق و آب که همه آنها از لاپوست می‌آیند محافظت می‌شود.

خصوصیات پوست خشک

پوست طبیعی دارای درصدی آب است که با افزایش سن به تدریج کاهش می‌یابد. در افرادی که هنوز سالخورده نشده‌اند، مقدار آب در پوست حتی در مواجهه با آفتاب و هوای خشک هم نباید خیلی کاهش پیدا کند، اما در پوست خشک میزان آب، به طور معمول کمتر است. این نوع پوست، در اثر کمبود چربی و آب، نرمی و لطافت خود را از دست می‌دهد و در حالتی که انگار تحت فشار و کشش است، زبر و خشک می‌شود. در واقع می‌توان اینطور گفت که در پوست خشک میزان چربی و آب طبیعی که باید موجود باشد، وجود ندارد. در افراد با پوست خشک، به علت پوسته پوسته شدن طبقه شاخی، ظاهر پوست خشک وتیره رنگ مایل به خاکستری می‌باشد. پوست خشک بیماری محسوب نمی‌شود و نباید با انواع اگزما و مشکلات پوستی که تقریباً چنین عوارضی دارند اشتباه گرفته شود.

 

 

عواملی که باعث تشدید پوست خشک میشوند:

1. حمام کردن با آب داغ

2.عدم استفاده از ضدآفتاب

3.عدم استفاده از مرطوب کننده

4.شستن صورت با شوینده های نا مناسب صابونی

برای آماده سازی پوست قبل از میکاپ،  ابتدا نیاز داریم نوع پوست خود را بدانیم.

 

چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم ؟؟

در ابتدا باید بدانیم که پوست ما چه نوعی دارد و رسیدگی به آن به چه صورت است. برای تشخیص نوع پوست خود بهتر است ابتدا صورت خود را با شوینده صورت مخصوص بشورید و خشک کنید.  پس از آن به مدت ۴۰ دقیقه از هیچ محصولی استفاده نکنید.  بعد از این مدت پوست خود را بررسی کنید اگر احساس کشیدگی داشتید پوست شما از نوع خشک است.  اگر پوست شما در قسمت هایی چرب بود پوست شما نوع چرب است و اگر پوست شما حالت خاصی نداشت نرمال می باشد.  اگر احساس چربی پوست فقط در قسمت تی زون (پیشانی،بینی،چانه)و یا یو زون (گونه ها و چانه)بود پوست شما مختلط است . پس از تشخیص نوع پوست اگر پوست شما خشک بود مانند تمام پوست ها به مراقبت هایی قبل از شروع میکاپ نیاز دارد.

 

 

پوست خشک من به چه مراحلی نیاز دارد تا میکاپی زیبا داشته باشم؟

برای داشتن برای داشتن پوست سالم و شفاف باید یک روتین مناسب پوستی داشته باشیم. روتین پوستی شامل یک شوینده صورت، تونر، آبرسان و مرطوب کننده ،ضد آفتاب ،دور چشم و بالم لب می باشد. پوست های خشک بدلیل رطوبت پایین ، آرایش را به خوبی جذب نمیکنند.

 

مراحل آماده سازی پوست خشک:

قبل از شروع میکاپ پوست خود را با یک شوینده  مناسب پوست خشک بشورید. برای شروع هر میکاپ و یا استفاده از هر محصول مراقبتی پوست، ابتدا باید پوست به طور کامل پاکسازی و تمیز شود. استفاده از یک شوینده مناسب پوست صورت،  بدون برهم زدن تعادل پوست، یک امر واجب است.   یکی از پیشنهادات کافه درما فوم پوست خشک و حساس رزالیا است.  این شوینده به صورت فوم میباشد و برای حساس ترین پوست ها نیز مناسب است.فوم پوست خشک رزالیا حاوی آرگان و کالاندولا میباشد و به همین دلیل رطوبت پوست را به خوبی تامین میکند.

 

 

مرحله دوم استفاده از یک تونر میباشد. تا علاوه بر تنظیم PH پوست، جذب مرطوب کننده را بهتر و موثرتر کند. تونرها به پاکسازی کامل پوست کمک میکنند و آخرین آلودگی ها را به طور کامل از پوست پاک میکنند و پوست را آماده پذیرش محصولات مراقبتی میکنند. تونر پوست خشک درمالاین رطوبت و آب پوست شما را تامین میکند.

 

 

مرحله سوم که مرحله بسیار مهمی میباشد، استفاده از یک مرطوب کننده است.  رطوبت پایین پوست های خشک میتواند به دلیل عوامل ژنتیکی ، عدم استفاده از محصولات رطوبت رسان، عدم استفده از ضد آفتاب و یا رفتار نادرست با پوست باشد. این مرحله را با دقت و ظرافت خاص انجام دهید تا رطوبت کافی به پوست برسد.مرطوب کننده ها مثل یک سد دفاعی عمل کرده و اجازه خروج رطوبت از پوست را نمیدهند.

در این مرحله استفاده از یک مرطوب کننده قوی مثل کرم روز دلانو پیشنهاد میشود. این کرم به خاطر وجود روغن آووکادو و گلیسیرین مرطوب کننده قوی هست، با وجود رطوبت بالایی که به پوست میدهد جذب سریع و بافت سبک دارد و همین امر این محصول را به یک پایه آرایش قوی و خوب تبدیل کرده است. این محصول کاربردی حاوی فاکتورهای محافظتی اشعه های مضر فرابنفش نیز میباشد.

 

 

مرحله بعد استفاده از یک ضدآفتاب است.یکی از اصلی ترین دلایل تیرگی و چروک پوست آفتاب است. اشعه مضر خورشید عامل مخرب پوست میباشد. استفاده از ضد آفتاب باید یک روتین جدی برای همه ما باشد.  با استفاده مداوم از ضدآفتاب،  پیری پوست را به تعویق بیاندازید. بسته به نوع و زمان آرایش این مرحله تغییر میکند. اگر در طی روز قصد میکاپ داشته باشید، شما میتوانیداز ضدآفتاب های رنگی و یا بدون رنگ استفاده کنید. ضدآفتاب های رنگی عموما پوشش خوبی دارند و دیگر نیاز به استفاده از کرم پودر ندارید. شما میتوانید از ضدآفتاب رنگی مخصوص پوست خشک و حساس رزالیا و ضدآفتاب بدون رنگ برند لوسل استفاده کنید. هر دو محصول حاوی مرطوب کننده میباشند.

 

 

و در آخر میتوانید از یک بالم لب برای مرطوب کردن لب ها استفاده کنید. بالم لب برند لوسل از ترک خوردن لب ها جلوگیری میکند و لب های شما را نرم و مرطوب نگه میدارد.

بعد از استفاده از تمام این محصولات میتوانید آرایش خود را شروع کنید و از میکاپ خود لذت ببرید.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات 1

BTC may be the latest or last chance to get rich in this era. It will reach $200000 next year or the next year.

BTC has increased 20 times in the last year, and other coins have increased 800 times!!!

Think about only $2 a few years ago. Come to the world's largest and safest virtual currency exchange Binance to Get free rewards. Don't miss the most important opportunity in life!!!

https://hi.switchy.io/91xl
۱۴۰۲/۸/۲۰