نحوه استفاده از گلیسیرین برای پوست و مو

نحوه استفاده از گلیسیرین برای پوست و مو

 

گلیسیرین چیست؟؟

گلیسیرین ماده ای  شفاف،  بی رنگ ، بی بو و چسبناک است.  از گلیسیرین خالص در داروسازی استفاده می‌شود.  گلیسیرین برای تهیه کرم های صورت به کار می‌رود،  زیرا رطوبت را در سطح پوست نگه می دارد.  از این ماده برای تهیه ی لوازم آرایشی نیز استفاده می‌شود،  چون حلال خوبی است و باعث جذب رطوبت در سطح پوست می شود.  همچنین پوست را نرم و مرطوب می‌کند.

از گلیسیرین در صابون سازی برای تولید صابون های شفاف و در صنایع بهداشتی و آرایشی نیز استفاده می‌شود. 

در این مقاله علاوه بر ذکر فواید گلیسیرین برای پوست و مو، دستور ساخت چند ماسک خانگی ساده و راحت برای تقویت پوست و مو را به شما آموزش میدهیم. اگر به ماسک های خانگی علاقه مند هستید تا پایان این مطلب با ما باشید.

گلیسیرین گیاهی

یک مایع شفاف است،  که به طور معمول از روغن‌های سویا،  نارگیل و یا نخل استفاده می شود.  بی بو است و همچنین  در صنعت آرایشی بسیار محبوب است.  در صنایع غذایی و دارویی نیز کاربرد دارد.  طبق بررسی های انجام شده روی ترکیبات آرایشی و مراقبتی بعد از آب و عطر،  گلیسیرین سومین جایگاه را به عنوان ماده اولیه در تولید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی به خود اختصاص داده است. 

گلیسیرین برای پوست

درست است که امروزه مراقبت از پوست و مو تغییر بسیار کرده و ما لیست بلند بالایی از محصولات برای مراقبت از پوست و موی خود داریم،  اما یکی از مهمترین  آیتم های مراقبت از پوست و مو حفظ رطوبت آنهاست،  که حتماً اگر توجه کرده باشید تمامی مادربزرگ ها حداقل یک بار از مرطوب کننده استفاده کردند و در وسایل قدیمی همه مادربزرگ ها مرطوب کننده های طبیعی مثل گلیسیرین به چشم میخورد.  که از قدیم برای طراوت پوست و مو استفاده شده است.

گلیسیرین به عنوان یک مرطوب کننده برای جلوگیری از خشکی، زبری،  التهاب، قرمزی و پوسته پوسته شدن و همچنین خارش و حساسیت پوست استفاده می شود.  گلیسیرین نرم کننده مناسبی است،  که پوست را بدون ایجاد التهاب و حساسیت نرم و لطیف می کند. وقتی پوست به خوبی رطوبت رسانی شود و رطوبت به لایه‌های عمقی پوست نفوذ کند، سبب تقویت و روشن شدن رنگ پوست می‌شود که با استفاده  مداوم از گلیسیرین این اتفاق می‌افتد.

استفاده از گلیسیرین روی پوست باعث می‌شود که رطوبت در پوست باقی بماند و ظاهری سالم و جوان به پوست می‌دهد. با کشیدن رطوبت به سمت لایه بیرونی پوست، گلیسیرین به کاهش بروز چین و چروک کمک می‌کند و ظاهر پوست را نرم و صاف و یکدست نگه می‌دارد. گلیسیرین علاوه بر این، باعث بهبود عملکرد پوست می‌شود و سرعت پیری آن را کاهش می‌دهد. این ماده باعث می‌شود که سلول‌های پوستی روند عمر خود را به درستی طی کند و سلول‌های جوان اعماق پوست و سطح آن را با سدی حفاظتی می‌پوشاند. به همین دلیل باعث می‌شود که پوست در مجموع عملکرد و احساس بهتری داشته باشد و در نهایت به داشتن پوست شاداب و جوان برای شما کمک خواهد کرد. برای کاهش پیری زودرس پوست و جلوگیری از آن، باید هرروز از مرطوب‌کننده استفاده کنید و پوست صورت خود را به آرامی پاک و تمیز کنید. بعد از عرق کردن باید صورت خود را به خوبی بشویید و از محصولاتی که باعث ایجاد التهاب در پوست می‌شوند هرگز استفاده نکنید. گلیسیرین بهترین ماده برای تمیز کردن ملایم پوست و رطوبت‌رسانی به آن است.

 

آموزش ساخت ماسک های خانگی با گلیسیرین برای پوست

مرطوب کننده پوست خشک

لیموترش تازه        ۲عدد

گلیسیرین             ۱ قاشق غذاخوری خوری

عسل                   ۱ قاشق غذاخوری

همه مواد را مخلوط کنید، ( توجه داشته باشید تاثیر لیمو ترش تازه بسیار بیشتر است)  و سپس روی پوست تمیز خود قرار دهید و پس از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشورید.

مرطوب کننده و شفاف کننده پوست

پودر ریشه شیرین بیان       1 قاشق مرباخوری

گلیسیرین                          1 قاشق چای خوری 

روغن زیتون                      1 قاشق چای خوری

گلاب                                چند قطره

همه مواد را مخلوط کنید،  سپس روی پوست تمیز قرار دهید و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشورید.

 

فواید گلیسیرین برای مو ها

گلیسیرین برای انواع موها مناسب است،  مخصوصاً موهای خشک و ضخیم و وز بسیار مفید است. اگر رطوبت مو تامین شود و مو دچار خشکی ، شکستگی و موخوره نشود این همین امر به حالت موها  و تقویت و رشد سریعتر موها کمک می‌کند.  با حفظ رطوبت مو های خود، شما موهایی براق تر و سالم تر خواهید داشت.

درمان شوره سر با گلیسیرین

سرکه سیب               1 قاشق چای خوری

گلیسیرین                 1 قاشق چای خوری

این دو ماده را ترکیب کرده و هر ماه یکبار موهای خود را با این محلول شست‌وشو دهید تا شوره به طور کامل از بین برود.  این ماسک برای درمان ریزش مو نیز مفید است.

تقویت مو با گلیسیرین

گلیسیرین               1 قاشق چایخوری

ژل خالص آلوورا     2 قاشق غذاخوری

به صورت ماهانه پوست سر خود را با این مخلوط ماساژ داده و در پایان با آب ولرم آبکشی نمایید.  این کار به افزایش حجم موهای شما کمک می کند.

رفع شکنندگی مو با گلیسیرین

گلیسیرین            1 قاشق چایخوری

روغن بادام         1 قاشق چایخوری

ماهی یک بار پوست کف سر را با مخلوط پوشش دهید و پس از چند دقیقه با آب سرد بشویید.

و در پایان به نکات زیر توجه کنید:

تا حد امکان از مصرف گلیسیرین برای نواحی حساس پوست نظیر چشم ها، داخل دهان و بینی، کشاله ران، واژن و … خودداری فرمایید.

بهتر است پیش از مصرف، تست حساسیت انجام دهید تا از عدم حساسیت پوست خود نسبت به این ماده اطمینان یابید.

پیش از استفاده حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید.

بعد از حمام، زمانی که پوست شما همچنان مرطوب است، از گلیسیرین استفاده نمایید. طولانی شدن زمان حمام و یا شستشوی مداوم پوست با آب گرم، یکی از عوامل اصلی برای بروز نشانه های خشکی پوست می باشد.

با توجه به حساسیت بالا و ظرافت پوست اطراف چشم، توصیه می شود تا حد امکان از گلیسیرین یا هر ماده قدرتمند دیگری در این نواحی استفاده نفرمایید.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات 2

"Hi! I simply want to give you a huge thumbs up for the excellent info you have got here on this post. I'll be returning to your web site for more soon."
http://new-stati-ca.ucoz.club/news/caairims_zvnvt_frttivt/2022-01-20-18
۱۴۰۰/۱۱/۲
"Itís hard to find knowledgeable people for this topic, but you seem like you know what youíre talking about! Thanks"
https://stomigcred.ucoz.ru
۱۴۰۰/۱۱/۲